Ofte stillede spørgsmål

Hos Fibia har vi et ønske om at levere fibernet til alle i vores forsyningsområde. Med en stor interesse for fibernet i et givent område, kan du være med til at påvirke planen for, hvornår vi kommer til netop dit lokalområde.

Når du tilkendegiver, at du er interesseret i fibernet til din adresse, så bruger vi dels din og andres tilkendegivelse til at vurdere, hvornår vi skal etablere fibernet i netop jeres lokalområde - og dels sørger vi for at holde dig informeret, når der er nyt om fibernet i området

Der er stor forskel på de områder, som vi skal etablere fibernet i - nogle steder er der meget langt mellem husene, og andre steder ligger de meget tæt. Det har betydning for, hvor mange interesserede der skal være i et område, før vi etablerer fibernet. Vi kan desværre ikke oplyse dig om, hvor mange flere interesserede der skal være i dit område. Du hører selvfølgelig fra os, når vi kan se, at interessen er tilstrækkelig stor til etablering af fibernet.

Vi beder om tilladelsen for, at kunne holde dig orienteret om udrulning af fibernettet, og hvornår vi eksempelvis kommer til dit område. Du vil opleve at få et nyhedsbrev cirka en gang om måneden, og du kan altid afmelde dig ved at klikke på ”Afmeld” i en e-mail eller nyhedsbrev fra Fibia.

Har du fortrudt din registrering, så kan du til enhver tid afmelde dig ved at klikke på ’Afmeld’ i en e-mail eller nyhedsbrev fra Fibia.

Bredbåndspuljen er oprettet af Energistyrelsen og er derfor ikke en del af de 5 milliarder, som vi investerer i fibernet frem til 2023. Hvis du har søgt om tilskud til fibernet gennem Bredbåndspuljen, kan du forvente svar på din ansøgning medio december 2018. Vi foreslår, at du alligevel tilkendegiver din interesse for fibernet til dit område på fibia.dk/fiber.

Fiberambassadører tager et særligt ansvar i deres lokalområde i forhold til at skabe interesse for fibernet. Læs mere her.

Vi beder om tilladelsen for, at kunne holde dig orienteret om udrulning af fibernettet, og hvornår vi eksempelvis kommer til dit område. Du vil opleve at få et nyhedsbrev cirka en gang om måneden, og du kan altid afmelde dig ved at klikke på ”Afmeld” i en e-mail eller nyhedsbrev fra Fibia.

Har du fortrudt din registrering, så kan du til enhver tid afmelde dig ved at klikke på ’Afmeld’ i en e-mail eller nyhedsbrev fra Fibia.

Gælder private og sommerhuse

Du kan læse om vores produkter på www.fibia.dk.

Waoo Fiber Extra til 0 kr. i de første 3 mdr.

Waoo Viasat Stor TV-pakke til 619 kr. pr. md. inkl. Waoo Fiber Extra til 0 kr. de første 6 mdr. Du kan selvfølgelig også bestille vores øvrige internet- og tv-produkter.

Tilbuddet gælder i en begrænset kampagneperiode. Efterfølgende tilmelding kan indebære anden prissætning.

Læs mere på fibia.dk.

Waoo Fritid 50/50 Mbit/s 199,- pr. måned.

Waoo Fritid 50/50 Mbit/s + tv 299,- pr. måned.

HUSK: Sommerhus-produkterne forudsætter, at adressen er registreret i BBR som sommerhus.

Læs mere på fibia.dk.

Har du gennemført en forhåndsbestilling, inden vi med sikkerhed ved, om vi kommer til dit område, kan du blot tage et nyt fibertjek på fibia.dk/fiber og gennemføre en ny forhåndsbestilling. Husk at bruge samme navn og adresse.

Når vi har besluttet at etablere fibernet i dit lokalområde, modtager du din ordrebekræftelse.

Der gælder 14 dages fortrydelsesret, efter du har modtaget din ordrebekræftelse. Ønsker du at bestille et andet eller flere produkter, så kan du selvfølgelig gøre det. Anvend denne formular til Kundeservice. Vælg ’Ændring af abonnement/produkter’.

Der gælder 14 dages fortrydelsesret, efter du har modtaget din ordrebekræftelse.

Er dit abonnement aktiveret, er der er 6 måneders bindingsperiode på dit internetabonnement. Efter 5 måneder kan du til enhver tid opsige dit abonnement. Der er et opsigelsesvarsel på 30 dage.

Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret eller opsige dit abonnement, så anvend denne formular. Vælg ’Opsigelse’.

Ja du kan bestille alle vores privatprodukter til dit sommerhus. Vær opmærksom på, at privatprodukterne ikke kan sættes i hvile - heller ikke, når de leveres til en sommerhusadresse.

Nej det kan du ikke. Sommerhusprodukterne leveres kun til adresser med sommerhus-registrering i BBR.

Ja, du kan op- eller nedgradere din internethastighed. Det koster dig ikke noget.

Du kan ikke nedgradere i bindingsperioden.

Anvend denne formular til Kundeservice. Vælg ’Ændring af abonnement/produkter’.

Ja, du kan op- eller nedgradere din tv-pakke. Det koster dig ikke noget.

Du kan ikke nedgradere i bindingsperioden.

Anvend denne formular til Kundeservice. Vælg ’Ændring af abonnement/produkter’.

Du kan sætte Waoo Fritid i hvile, når du ikke bruger dit sommerhus. Det koster 49,- at sætte abonnementet i hvile, samt 49,- pr. måned mens det er i hvile.

Abonnementet kan nemt, hurtigt og ganske gratis genaktiveres, når du har brug for det igen. Det har desuden en række andre fordele for dig:

  • Du kan spare penge ved at lukke ned i de perioder, hvor sommerhuset ikke er i brug
  • Du beholder samme kundenummer og PBS-aftale
  • Du skal ikke returnere udstyr
  • Du skal blot aktivere abonnementet minimum én måned ad gangen.

Vi sender først en regning til dig, når etablering af fibernettet til din bolig er gennemført og dine produkter er aktive.

Vær opmærksom på at din første regning omfatter tilslutningsgebyr og 3 måneder forudbetalt abonnement.

Kundeservice har åbent alle hverdage, og teknisk support kan desuden hjælpe i weekenden og på helligdage. Se vores åbningstider på fibia.dk/kundeservice

På fibia.dk/fiber kan du ikke bestille telefoni. Så snart din fiberforbindelse er aktiveret, kan du bestille telefoni via denne formular. Vælg ’Ændring af abonnement/produkter’.

Opsig endelig ikke dit nuværende telefoniabonnement. Bestiller du telefoni hos Fibia, vil dit nuværende telefoniabonnement automatisk blive opsagt af din nuværende udbyder.

Gælder private og sommerhuse

Tilslutningsprisen kan være forskellig fra adresse til adresse. Flere variabler har indflydelse på den endelige pris, herunder afstand til fibernettet og antal tilmeldte i området. Når vi kommer til dit område, vil du kunne se tilslutningsprisen til din bolig.

Tilslutning forudsætter bestilling af internet. Bindingsperioden på internet og kampagneprodukter er 6 måneder.

Tilslutning til fibernettet dækker arbejdsløn og er fradragsberettiget i henhold til Skats regler for BoligJobordningen. Det betyder, at du kan trække udgiften fra i skat. Læs mere om håndværkerfradraget og om, hvordan du trækker etableringsudgiften fra i skat her.

Ovenstående suppleres med denne tekst: Vi sørger for, at du modtager dokumentation til brug for indberetningen på din ordrebekræftelse.

Vi rydder primært op, når al gravearbejdet i et område er overstået, men ved etablering af fibernet i helt nye områder kan arbejdet stå på over en længere periode. Vi gennemgår hele området med kommunen, når projektet er afsluttet. Hvis der ikke er ryddet ordentligt op på privat grund, så udfyld formularen, så sørger vi for at tage fat i relevante parter, så der ryddes op så hurtigt som muligt.
Kontakt os

Nej det kan du desværre ikke.

Gælder private og sommerhuse

På fibia.dk/fiber kan du tilkendegive din interesse for fibernet. Såfremt vi kommer til dit område med fibernet, kan du også bestille produkter.

På fibia.dk/fiber kan du tage et fibertjek, og se om vi kan levere fibernet til din adresse. Leverer vi ikke fibernet til din adresse, kan du tilkendegive din interesse for fibernet på samme side.

Når du gennemfører en bestilling, vil der fremgå en kvittering på skærmen. Derefter vil du modtage en kvittering/forhåndsbekræftelse i din mailboks. Hvis du ikke har modtaget det, er din bestilling ikke registreret, og vi beder dig foretage en ny bestilling på fibia.dk/fiber.

Så længe vi kan levere og installere fibernet i din bolig inden for den planlagte tilslutningsperiode i området, kan du bestille til kampagneprisen. Vi forbeholder os retten til at annullere din bestilling, såfremt der ikke er et hus på installationsadressen, når vi er klar til at levere.

Når vi afslutter salgsperioden i dit lokalområde, går vi hurtigst muligt i gang med at etablere fibernet i området. Nogle områder er meget store, og du vil opleve, at graveperioden kan strække sig over nogle måneder. Du kan se tidsplaner her: www.fibia.dk/fiberpaavej Først graver vi fibernettet ned i området, og derefter skal fibernettet fra vejen og ind til din bolig. Når vi er klar til at grave fibernet ind til din bolig, vil du modtage brev/e-mail med nærmere information.

Der er 6 måneders bindingsperiode på dit internetabonnement. Efter 5 måneder kan du til enhver tid opsige dit abonnement. Der er et opsigelsesvarsel på 30 dage.

Ja, vi kan sagtens splitte regningen op, så din arbejdsgiver betaler internettet, og du betaler for tv-pakken.

Din arbejdsgiver skal udfylde en formular. Du finder formularen her.

Du vil modtage en ordrebekræftelse med detaljerne om de bestilte produkter samt henvisning til vilkårene for vores aftale. Derefter kontakter vi dig for at aftale nærmere om installationen til din adresse. Læs mere om processen her.

Fibia leverer også fibernet til erhvervskunder. Læs mere her.

Fibia har mulighed for at levere fibernet til alle erhvervskunder inden for Fibias forsyningsområde. Læs mere på www.fibia.dk/erhverv. Her kan du udfylde en formular, så vi kan kontakte dig. Du kan også ringe til erhvervssalg på 70 24 22 07.

Tjek først din adresse i vores fibertjekker her på siden, og se om vi leverer fibernet til din forening. Gør vi ikke allerede det, så tilkendegiv din interesse for at få fibernet til din forening. Det kan du også gøre her på siden. Du kan også kontakte bestyrelsen i din forening, og opfordre dem til at kontakte vores salgsafdeling for at tale om mulighederne om fibernet til foreningen.

Ring til vores salgsafdeling på telefon 70 29 24 31. Her kan vi hjælpe dig med din bestilling og spørgsmål om produkter og priser.
Den helt store forskel på fibernet og ”alm.” internet er måden, det er bygget op på. En fiberforbindelse er en personlig forbindelse, der ikke påvirkes af hverken andre brugere i området eller af afstanden til nærmeste central, hvis du f.eks. bor i et landdistrikt. Og fibernettet bliver i modsætning til mobilt bredbånd ikke påvirket af skove, bakker eller høje bygninger.
Hvis man i dag deler sin forbindelse med naboen eller børnene, har rigtig mange oplevet en situation, hvor ens internet nogle gange er langsommere end ellers, fordi forbindelsen er presset af for mange brugere. Dette problem vil med tiden kun blive større og større, som behovet for båndbredde stiger. Eksempelvis kommer streaming i bedre og bedre billedkvalitet, der fylder mere og mere. Og fordi vi i fremtiden vil få flere og flere enheder i hvert hjem, der har brug for adgang til internettet for at fungere – ligesom det i dag ikke bare er de bærbare computere i hjemmet, der bruger internettet, men også smartphones, iPads og spille konsoller.
I øjeblikket kan private bestille internethastigheder op til 500 Mbit/s, mens virksomheder kan bestille hastigheder op til 10 Gbit/s. Senest i 2023 vil vi være i stand til at levere hastigheder op til 1 Gbit/s til private. Det vil også gælde for vores eksisterende kunder.

Kan du få
lynhurtigt fibernet?

Du mangler at udfylde feltet